17 Nisan 2013 Çarşamba

Opengl ile Nokta Oluşturma


#include <GL/glut.h>
#include <gl/GLU.h>
#include <gl/GL.h>

void myinit()
{
    glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0);
    glShadeModel(GL_FLAT);
}
void display () {

    /* pencereyi temizle */
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);

    /* şekli çiz */
    glColor3f(1.0,0.0,0.0);
    glBegin(GL_POINTS);
        glVertex2f(0.5,0.5);  // Birden fazla nokta oluşturmak için glVertex2f fonksiyonunu
    glEnd();                       // buraya ekleyin

    /* görüntüyü çiz */
    glFlush();
}

int main ( int argc, char * argv[] ) {
       
    /* GLUT'u başlat */
    glutInit(&argc,argv);

    /* Pencerenin başlangıç pozisyonu, boyutu ve özelliklerini ayarlıyoruz */
    glutInitWindowSize(500,500);
    glutInitWindowPosition(0,0);
    glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_SINGLE);
    
    /* Yeni bir pencere oluşturuyoruz */
    glutCreateWindow("Nokta");

    myinit();

    glutDisplayFunc(display); // görüntüleme fonksiyonu
    
    glPointSize(3.0); // nokta büyüklüğünü ayarlıyoruz

    /* glut olaylarını çalıştır */
    glutMainLoop();
}