17 Nisan 2013 Çarşamba
Opengl ile Nokta Oluşturma
#include <GL/glut.h>
#include <gl/GLU.h>
#include <gl/GL.h>
void myinit()
{
glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0);
glShadeModel(GL_FLAT);
}
void display () {
/* pencereyi temizle */
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
/* şekli çiz */
glColor3f(1.0,0.0,0.0);
glBegin(GL_POINTS);
glVertex2f(0.5,0.5); // Birden fazla nokta oluşturmak için glVertex2f fonksiyonunu
glEnd(); // buraya ekleyin
/* görüntüyü çiz */
glFlush();
}
int main ( int argc, char * argv[] ) {
/* GLUT'u başlat */
glutInit(&argc,argv);
/* Pencerenin başlangıç pozisyonu, boyutu ve özelliklerini ayarlıyoruz */
glutInitWindowSize(500,500);
glutInitWindowPosition(0,0);
glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_SINGLE);
/* Yeni bir pencere oluşturuyoruz */
glutCreateWindow("Nokta");
myinit();
glutDisplayFunc(display); // görüntüleme fonksiyonu
glPointSize(3.0); // nokta büyüklüğünü ayarlıyoruz
/* glut olaylarını çalıştır */
glutMainLoop();
}